نحوه تعمیر قطعات یخچال
نوشته شده توسط : علی


وخیم شدن خازن شروع
خازن آغاز فعال سازی کمپرسور را تقویت می‌نماید. در شکل سوختن این خازن، ممکن میباشد نمایندگی یخچال پاکشوما در مشهد  کمپرسور فعالیت نکند و چرخه‌ی تبرید برای خنک سازی یخچال فریزر شروع نشود از این رو حاد شدن این خازن می تواند یکی علتهای خنک نشدن سردخانه باشد.

حاد شدن ترموستات در دست گرفتن دما
ترموستات در اختیار گرفتن دما ولتاژ را به کمپرسور، موتور رشته اواپراتور و موتور حرفه کندانسور هدایت می‌نماید. در‌حالتی که ترموستات در اختیار گرفتن دما به صدق فعالیت نکند، ممکن میباشد از سعی سیستم مبرد خودداری نماید. برای اعتقاد از نقص این قسمت، ترموستات را از کمترین تهیه به بالاترین پیکربندی بچرخانید و به صدای آن گوش دهید. در صورتیکه ترموستات کلیک کرد، احتمالاً ایرادی ندارد. در صورتی‌که کلیک نکرد، از یک مولتی متر برای آزمایش تداوم ترموستات به کار گیری فرمائید. در حالتی‌که ترموستات در اختیار گرفتن دما در هر تنظیماتی تداوم نداشته باشد بایستی آن را بده بستان نمایید. آزمایش و بده بستان این قسمت در تخصص یک تعمیرکار میباشد.

کاغذ‌ی در دست گرفتن دما
موفقیت در اختیار گرفتن دما ولتاژ موتورهای کمپرسور و حرفه را تأمین می‌نماید. در صورتی‌که شیت‌ی در اختیار گرفتن دما معیوب باشد، بازدارنده از ارسال ولتاژ به سیستم خنک کننده می گردد. با این درحال حاضر، این یک حادثه رایج وجود ندارد. هنگامی در اکنون کاوش برای علتهای خنک نشدن سردخانه می‌باشید، اکثری از مواقع به خطا نقص‌ را به صفحه های در اختیار گرفتن دما نسبت می‌دهید در حالی که‌این مسئله صحیح وجود ندارد. پیش از ردوبدل شیت‌ی در دست گرفتن، در آغاز بقیه علتهای خنک نشدن سردخانه را تست نمایید. چنانچه هیچ یک از اجزای دیگر معیوب نبودند، بده بستان کاغذ‌ی در اختیار گرفتن دما را در لحاظ بگیرید.


وخیم شدن ترمیستور
ترمیستور دمای سردخانه را در دست گرفتن کرده و عدد اندازه‌گیری گردیده را به کاغذ‌ی در دست گرفتن اعلام می‌نماید. برگه‌ی در دست گرفتن مبنی بر تلاوت ترمیستور، برق کمپرسور و رشته اواپراتور را تهیه و تنظیم می‌نماید. در شرایطی که ترمیستور معیوب باشد، ممکن میباشد کمپرسور و رشته اواپراتور به صحت عمل نکنند. در فیض این قضیه می تواند یکی‌از علتهای خنک نشدن سردخانه باشد. برای تشخیص معیوب بودن ترمیستور، آن را با استعمال از مولتی متر آزمایش فرمایید. مقاومت ترمیستور بایستی یار با دمای یخچال فریزر تغییر تحول نماید. در شرایطی‌که مقاومت ترمیستور تغییر‌و تحول نکرد یا این که ترمیستور پیوستگی نداشت، می بایست ترمیستور را بده بستان نمائید.

وخیم شدن پیروزیِ مهم
بُرد در اختیار گرفتن اساسی ممکن میباشد حاد خواهد شد این یکی‌از پرخرج‌ترین علتهای خنک نشدن سردخانه میباشد. با این اکنون؛ این زمینه لزوماً انگیزه مهم وجود ندارد. پیش از ردوبدل بُرد در اختیار گرفتن مهم، تک تک قطعاتی که معمولاً تست میگردند را تست نمایید. درصورتی که هیچ یک از اجزای دیگر معیوب نبودند، ردوبدل برگه‌ی در دست گرفتن اساسی را در لحاظ بگیرید.در کنار این ایرادات ممکن به اختلال عمل نکردن آبسرد کن فریزر هم بربخورید که راهکار های آن در نوشته‌ی‌علمی ای در وبسایت ما جانور میباشد.

صحبت نهایی
همان طور که درین نوشته‌علمی دیدید، علتهای خنک نشدن سردخانه بسیار کلان میباشد و لزوماً ناشی از حاد شدن بخشی از فریزر هم وجود ندارد. خیلی از مواقع با ساخت تغییرات کوچکی می توانید این ایراد را رفع کرده و نیاز به امداد به چنگ آوردن از یک تعمیرکار هم ندارید. ولی گهگاه هم قسمت‌های گوناگون آن وخیم شد‌ه‌است که موضوعی تماماً طبیعی میباشد و به راحتی بوسیله یک تعمیرکار رشته‌ای برطرف شود.





:: برچسب‌ها: نمایندگی یخچال پاکشوما در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: